MAISTO PREKIŲ GRĄŽINIMO IR KEITIMO YPATUMAI
VADOVAUDAMIESI LIETUVOS RESPUBLIKOS Ūkio ministro 2001 M. BIRŽELIO 29 D. ĮSAKYMO Nr. 217
„DĖL DAIKTŲ GRĄŽINIMO IR KEITIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“
19. Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė, kol nesibaigė
prekės tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas savo pasirinkimu turi teisę:
19.1. reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės
prekę;
19.2. atitinkamai sumažinti kainą;
19.3. grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už
prekę sumokėtus pinigus.
20. Šių taisyklių 19 punkte nustatytomis teisėmis pirkėjas taip pat gali
pasinaudoti ir tuo atveju, jeigu jam bus parduota prekė, kurios tinkamumo naudoti terminas
pasibaigęs.
21. Netinkamos kokybės maisto prekės keičiamos ar grąžinamos prekės
pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Pirkėjas
pardavėjui pateikia raštišką prašymą ir prekę. Prašyme
nurodoma prekės trūkumai ir pirkėjo pasirinktas vienas iš šių
taisyklių 19 punkto reikalavimų. Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas arba
kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis
dokumentas.
22. Jeigu pirkėjas nepateikia kasos aparato kvito arba kito nustatyta tvarka išduodamo
prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinančio
dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti pirkėjo nurodyti šių
taisyklių 19 punkto reikalavimai tik pardavėjui sutikus.
23. Kilus nesutarimui tarp pirkėjo ir pardavėjo dėl maisto prekės kokybės,
pardavėjas, gavęs pirkėjo raštišką prašymą, privalo ne
vėliau kaip per 3 dienas raštu kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos
tarnybą, o tyrimo rezultatus, kai tik juos raštu pateikia Valstybinė maisto ir
veterinarijos tarnyba, pranešti vartotojui.
24. Išlaidos, susijusios su maisto prekių kokybės tyrimais, apmokamos teisės
aktų nustatyta tvarka.
25. Jeigu pardavėjas nevykdo šių taisyklių 19 ar 23 punktų
reikalavimų, pirkėjas gali kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos
tarnybą, o gavęs iš jos raštu pateiktas išvadas apie tai pranešti
pardavėjui.